
sept 2025 - sept 2026
Bruggenbouwers in beweging
Organisaties in onderwijs, zorg en mkb werken steeds vaker samen in ...
Onderwijsinnovatie
Ontwerpgericht onderzoek
Associate lector
Onderwijsinnovatie
Ontwerpgericht onderzoek
Goed leraarschap, goed leiderschap
Goed leraarschap, goed leiderschap
"Vanuit mijn rol als associate lector draag ik graag bij aan duurzame onderwijsontwikkeling. Door middel van praktijkgericht onderzoek richt ik me op innovaties in het onderwijs, met thema’s zoals gepersonaliseerd leren, motivatie, de inzet van technologie, professionalisering van docenten en het versterken van een lerende organisatie. Centraal daarbij staat het aanpakken van complexe vraagstukken uit de praktijk, waarbij samenwerking tussen studenten, docenten en werkveldpartners essentieel is om te komen tot duurzame onderwijsverbetering en het ontwikkelen van een onderzoekscultuur. Het werken volgens de innovatieteam-methodiek is hier een voorbeeld van.
Hiervoor werkte ik acht jaar als associate lector Leren met ict bij de HAN, waar ik leiding gaf aan multidisciplinaire onderzoeksprojecten zoals de Onderzoekswerkplaats Gepersonaliseerd leren met ict van het iXperium/CoE. In 2013 ben ik gepromoveerd op het thema gemotiveerd leren en lesgeven in een digitale leeromgeving. Ik zie de inzet van technologie niet als doel op zich, maar als een kans om onderwijs beter af te stemmen op de behoeften van zowel leerlingen als studenten om het leerproces te ondersteunen. Zo heb ik onderzoek gedaan naar de inzet ict ten behoeve van gepersonaliseerd leren en de invloed op leerprestaties, motivatie en zelfregulerend leren en wat dit betekent voor de schoolorganisatie.
Naast mijn werkzaamheden als associate lector ben ik Academic Director en docent bij de Master Leren en Innoveren (MLI), waarin professionals leren om een onderwijsinnovatie binnen hun eigen praktijk duurzaam vorm te geven. Ook maak ik deel uit van het MDT Leren en Waarderen van Fontys, waarbij we opleidingen ondersteunen bij het realiseren van talentgericht onderwijs (TGO) met behulp van handreikingen en tools."